ישראל מתחייבת לצמצם את זיהום האוויר

הממשלה אישרה את יעדי המשרד להגנת הסביבה, משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ומשרד האוצר להפחתת פליטות גזי חממה וייעול צריכת האנרגיה במשק. יישום היעדים יוביל להפחתה של כ- 25% פליטות עד לשנת 2030. צמצום הנזקים הבריאותיים מזיהום אוויר, חיסכון בדלקים וחשמל ותועלת כלכלית מצטברת למשק הישראלי בסך למעלה מ 100 מילארד ₪ . תקציב התוכנית עומד על חצי מיליארד ₪ ומענקים להשקעות בהתייעלות אנרגטית בסך 300 מיליון ₪ לארבע שנים

 

אבי גבאי, השר להגנת הסביבה: "אנו מציגים יעדים דרמטים עבור ישראל. כל אזרח ירגיש חיסכון משמעותי בהוצאות החשמל, הדלק ובצמצום זיהום האוויר בעקבות יישום התוכנית ועמידה ביעדים המקדמים אותנו צעד נוסף לכיוון מדינות ה oecd ,לחיסכון של מיליארדים למשק ופיתוח טכנולוגיות ירוקות מתקדמות. כמו בתוכניות אחרות אנחנו מאמינים שגם כאן כולם יצטרפו ונעבוד בשיתוף פעולה מלא"

פרסום

שר האנרגיה ד'ר יובל שטייניץ: "אישרנו היום בממשלה תוכנית שמציגה מצד אחד יעדים משמעותיים ביותר מבחינת הפחתת הפליטות לנפש, ומציבים את ישראל במקום טוב מבחינת ההשוואה הבינ"ל, ומצד שני הם ריאליים וניתנים להשגה במחירים סבירים למשק. אני שמח על ההסכמה שהושגה בין משרדי האוצר, האנרגיה והגנת הסביבה בסוגייה חשובה זו. בקרוב נציג תוכנית להתייעלות אנרגטית שתאפשר השגת יעדים אלו בצורה שתשרת את המשק ואת הבטחון האנרגטי של מדינת ישראל".

הממשלה אישרה היום , יום א 20.09.15, את יעדי המשרד להגנת הסביבה, משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ומשרד האוצר להפחתת פליטות גזי חממה וייעול צריכת האנרגיה במשק. ישוום התוכנית והעמידה ביעדים יובילו להגברת הביטחון האנרגטי ארוך הטווח של ישראל, ייעול והגברת התחרותיות של התעשייה ושל המשק בכלל, הפחתה בהוצאות המדינה וחיסכון לאזרחים בחשמל ודלקים, מינוף השקעות וצמיחת המשק, פיתוח תעשיית הקלינטק הישראלית, יצירת מקומות עבודה והפחתת הזיהום הסביבתי והתחלואה הנובעת ממנו.
ישראל מחוייבת על פי אמנת האקלים להגיש לאו"ם את יעדי הפחתת הפליטות עד סוף ספטמבר 2015 ולקראת ועידת האקלים בפריז בנובמבר , לצורך היערכותה לחתימה על הסכם גלובאלי חדש ומחייב למאבק בשינויי אקלים. נקבע כי האוצר יקציב חצי מיליארד ₪ למימוש התוכנית בתוספת מענקים להשקעות בהתייעלות אנרגטית בסך 300 מיליון ₪ ל4 שנים. תוכנית העבודה לעמידה ביעדים תוגש לממשלה בתוך כחודש וחצי מאישורם וצפויה לחסוך למשק הישראלי למעלה מ100 מיליארד ₪.

 

יעד התוכנית, אותו קבע המשרד להגנת הסביבה בסיכום עם משרד האנרגיה ועל בסיס המלצות ועדה בין משרדית מקצועית, הוא הפחתה של כ-25% מפליטות גזי החממה הצפויות ב-2030, שהם 7.7 טון פליטות לנפש בשנת 2030. לצורך השגת היעד נקבעו יעדים לאומיים להפחתה וייעול של צריכת האנרגיה במשק וייצור חשמל ממקורות של אנרגיות מתחדשות עד שנת 2030 .

פרסום

ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת עומד כיום על 2% בלבד ועל פי היעד החדש יעמוד על שיעור של 17% לפחות מסך כל צריכת החשמל בשנת 2030. עוד הוחלט על יעד צמצום צריכת החשמל בשיעור של 17% וצמצום הנסועה הפרטית בשיעור של 20% בשנת 2030 זאת על ידי מערכות הסעת המונים, המבוססות על אוטובסים, רכבות כבדות ורכבות קלות, מעבר לשימוש בגז דחוס ברכבי דיזל כבדים ובעיקר במשאיות ואוטובוסים, והפחתת רמות זיהום האוויר והגודש במרכזי הערים.

 

לאחר אישור הממשלה יגיש המשרד להגנת הסביבה את התוכנית לאו"ם כמחויבות הרשמית של מדינת ישראל ותוכנית העבודה לעמידה ביעדים תוגש לממשלה בתוך כחודש וחצי מאישור היעדים.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

חברות אנרגיה מובילות ויזמים בתחום האגרו-וולטאי ישתתפו בוועידה הבינלאומית S...

27 במרץ 2024

איגוד ערים לסביבה שרון כרמל הגיש פנייה דחופה לדחיית הדיון בות"ל בנושא הקמת ...

14 במרץ 2024

חן גיראט, מנהל הגנת הסייבר בחברת החשמל: "אין הרבה אנשים מיומנים בנושא הסייב...

13 במרץ 2024

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

קורס עקרונות המאור - ייפתח 2.4.2024

11 במרץ 2024

ייעוד התקבולים העודפים ממכירת תחנת כח "אשכול" לכיסוי הוצאות המלחמה

7 במרץ 2024

חברות אנרגיה מובילות ויזמים בתחום האגרו-וולטאי ישתתפו בוועידה הבינלאומית S...

27 במרץ 2024

איגוד ערים לסביבה שרון כרמל הגיש פנייה דחופה לדחיית הדיון בות"ל בנושא הקמת ...

14 במרץ 2024

חן גיראט, מנהל הגנת הסייבר בחברת החשמל: "אין הרבה אנשים מיומנים בנושא הסייב...

13 במרץ 2024

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום