היום נערך הסיור. צוות חשמלאים התקין אלקטרודות הארקה ללא הצלחה. העבודה שלהם הרגיזה אותי. התקשרתי למנהל העבודה לבעלים והתלוננתי. הם לא הבינו את חוסר שביעות הרצון שלי וחיברו את הספק, סוכן החומרים לשיחה
כאן כבר ולא הבנתי אותם אני. על שאלה – מה לא בסדר? איך לעשות את זה נכון? אני עונה כאן
כש אני אומר, לעשות נכון, כמובן הכוונה היא – הנכון, לפי דעתי, בלבד
כבר כתבתי שההתקנה של אלקטרודה הארקה היא לא דבר בטוח, מבחינת התוצאה. תוצאה תלויה מאינטואיציה, ניחוש ומזל
מומלץ להתקין מוטות הארקה אנכיים עשויים פלדה מצופה נחושת בכל סוגי הקרקעות (למעט אבנים וסלעים) לעומק של 3 עד 30 מטר
(מוט של 1.5 מ'). קל להרכיב, כי מורכב ממרכיבים מודולריים : ראש, מוט הארקה מצופה נחושת באורך 1.5 מ', מופה חיבור, חומרי ואביזרי עזר
אורך חיים תלויים ב-pH של הקרקע
להתקנה, נעשה שימוש בכלים חשמליים: Hitachi MRV-60 לדוגמה
כדי לייצב את ההתנגדות המתקבלת של אלקטרודה ההארקה ולהגן מפני קורוזיה, פיתחנו מערכת מיוחדת להגנה מפני קורוזיה וייצוב ההתנגדות החשמלית של חיבורי מגע: גריז מוליך משמש במפרקים מוט-מופה-מוט, מוט- קצה, מוליך-מהדק הארקה.
החיבור האחרון (מוליך-מהדק אדמה) מבודד בנוסף מפני קורוזיה קרקעית בעזרת סרט איטום
הבדיקות שבוצעו הראו את היעילות הגבוהה של השיטה המיושמת. לדוגמה, ההתנגדות המעבר של המגע מוט – מופה – מוט, לפי תוצאות המדידות, התקבלה כנמוכה פי 100 מהערך הסטנדרטי (יש דוח בדיקה)
לחיבור אלקטרודת ארקה אנכית עשויה פלדה מצופה נחושת עם פס הארקה ללא ריתוך (למשל 40х4 וגדלים אחרים) או עם מוליך הארקה עגול פותחו ומיוצרו מהדקים אוניברסליים כמו L לחיבור מוליכים הארקה מקטעים ופרופילים שונים. לחיבור מוליכים הארקה זה לזה – חיבור מלחציים
אז מה ההבדל: הם העיצוב וטכנולוגיית ההתקנה, המאפשרים להשיג מתקן הארקה אמין יותר בהתקנה ובהפעלה עם התנגדות יציבה נמוכה להתפשטות זרם באדמה:
- מופה חיבור עשויה מפליז עם אחוז מסוים של נחושת ואבץ, המעניק לחומר את הקשיחות והחוזק הנדרשים ומאפשר לעמוד בעומסי זעזועים משמעותיים בעת טבילת אלקטרודת לאדמה
- המהדק האוניברסלי בגודל 90х90 מ"מ מאפשר חיבור פס מ 40х4 מ"מ עד 50х7 מ"מ, גם נעשה שימוש גם במותג מיוחד של פליז
- בניגוד לאחרים, בשנת 2007, לראשונה, הציעו, נבדקו ויישמו בהצלחה שימוש בחומר סיכה מוליך המבוסס על מילוי גרפיט להגנה נגד קורוזיה והפחתת ההתנגדות מעבר של מגעים חשמליים של מוטות חיבורים עם הברגה – מופה וכו'. בדיקות מתמשכות מראות את היעילות הגבוהה של הטכנולוגיה
- בניגוד לנהוג, בשנת 2007, לראשונה, שינו את העיצוב הקיים של מוט הארקה – במקום מוטות בעלי קצה חרוטי פותחו והוכנסו לייצור מוטות בעלי קצה גלילי. זה מאפשר להפחית לכמעט אפס את ההסתברות להרס של מופה החיבור במהלך ההתקנה במקרים של ריסוק הקצה החרוט של מוט הארקה ולהגדיל את שטח המגע החשמלי (מוט – מוט)
- בניגוד לנהוג, בשנת 2010, לראשונה פיתחה, בדקה והוציאה לייצור מופה הרכבה כרכיב ציוד להרכבת מוטות הארקה אנכי. הוא החליף את מופה הפליז, שלעתים קרובות קרס עקב עומסי זעזועים משמעותיים במהלך ההתקנה
- בשנת 2011 פותח מתקן ידני להרכבת מוטות הארקה אנכיים עם הברגה, Udarnik Impact Device
- בתקופה שבין 2007 ל-2016, נבדק הרכב מוליך חשמלי לקרקע והוכנס לייצור המוני כדי להפחית ולייצב את ההתנגדות של אלקטרודת הארקה אנכית לאחר ההתקנה.
MASTAQ