רון-טל: רוב החשמל של ישראל יהיה על בסיס גז בתוך מספר שנים

יו"ר חברת החשמל בכנס תחזיות אנרגיה: "פיתוח מאגר לוויתן ומאגר כריש/תנין עם עוד צינור – קריטי לבסס יתירות של כשלושה מאגרים וצינורות"

פתח רון טל, יו"ר חברת החשמל, התייחס היום בכנס תחזיות אנרגיה להתפתחויות האחרונות בתחום. בנוגע לרפורמה המבנית והרגולציה במשק האנרגיה, אמר כי "יש מחלוקות וויכוחים אבל הרפורמה של שר האנרגיה יצרה מערכת של רגולציה שבאמת יכולה להביא אותנו להיות אופטימים לגבי איך המשק מתפתח. אנחנו אי אנרגטי והדבר הזה לא ישתנה בעתיד הקרוב. עם זאת החיבור לירדן צריך לקרות אתמול".

רון טל הוסיף כי "מרבית החשמל במדינת ישראל תוך מספר שנים יהיה על בסיס גז. אי אפשר לתאר את דרמת המהפכה הזו. רק לפני 12 שנה אפס אנרגיה מיוצרת בגז בישראל היום אנחנו מייצרים חשמל בין 50-60 אחוז בגז והשאר באמצעות פחם ואפס שימוש בסולר.

פרסום

"בסופו של דבר, המהפכה הזו צריכה להבטיח שתהיה מספיק יציבה כדי לשמור על הבטחון האנרגטי והיום אפשר לומר שבהקשר של האנרגיה זה גם בטחון לאומי. הגז הטבעי בסופו של דבר, היתירות בהולכה שלו מאוד מאוד נמוכה ולא חושב שיש יותר נמוך מצינור אחד. בכל בית יש יותר יתירות בגז בישול ביחס לישראל, הלוואי עלינו.

"עוד החלטה טובה היא ההחלטה להביא להורדה די דרמטית ביצור חשמל על בסיס פחם. פיתוח מאגר לוויתן ומאגר כריש/תנין עם עוד צינור קריטי לבסס יתירות של כשלושה מאגרים וצינורות.

"חוזה הגז הטבעי – כפי שמתפתח השוק בשנה הזו ובשנים הקרובות אני מעריך שחברת החשמל צריכה לבדוק איך המנגנון שמאפשר להפחית את המחיר יופעל שנתיים שלוש מוקדם יותר.

"אנחנו מתקדמים לעידן חדש במשק האנרגיה- 80/40 הוא צמד המספרים הבא שצריך להבין. בשנת 2040 מרבית החשמל והאנרגיה תתבסס על אנרגית השמש ולצידה אנרגית הרוח ואנרגיה הדרו אלקטרית.

"בשנים הקרובות אנחנו נפתח את התחנות הגדולות האחרונות וההסדרה של 1000 MW אנרגיה סולרית יהיה מחלק מהמשולש של יצור משק האנרגיה. אנחנו צריכים להגיע לטכנולוגיה שתוכל לייצר חשמל בהיקף מספיק בזמן שיש שמש.

פרסום

"שנית, האגירה- גם בתחום זה אנחנו בראשית הדרך. אין לנו היום אגירה אמיתית של אנרגיה. הטכנולוגיה הזו תתפתח ב 15 השנים הקרובות ותאפשר לאגור אנרגיה ולהשתמש בה בזמנים שלא ניתן לייצר אותה מהרוח והשמש.

"שלישית, הרשת החכמה. לא ניתן לקיים חשמל מבוזר ללא ניהול המשאב הזה באמצעות רשת ותקשורת מתקדמת שמאפשר לווסת להסית ולשנע את החשמל. אנחנו נראה את התחנות הגדולות נעלמות במהלך ה 25 השנים הקרובות. נצטרך לפתח רשת הולכה הרבה יותר חזקה מזו הקיימת היום. אנחנו היום נלחמים על פיתוח רשת שתביא חשמל מהדרום לצפון. אנחנו במקום אחר.

"התייעלות אנרגטית –החשמל הנקי ביותר הוא זה שלא יוצר. התייעלות אנרגטית יש לה פוטנציאל של תחנת כח בינונית בשנה. תחנת כח ירוקה – צריך לאפשר לחברת החשמל להתחרות שם. לבסוף צריך לקחת את האינטרסים ולאזן", דברי רון טל.

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

רשות החשמל מפרסמת את דו"ח משק החשמל המסכם את שנת 2023 ומציג מגמות לשנת 2024

6 באוקטובר 2024

הגנת ציוד נגד התחשמלות – מחקר, הצעות ורעיונות

27 בספטמבר 2024

ישראל השתתפה בפעם הראשונה בכנס MEFED שהתקיים בסלונקי שביוון

11 בספטמבר 2024

חברת החשמל השלימה בהצלחה את השלב המוסדי במסגרת הרחבת 2 סדרות אג"ח צמודות מד...

11 בספטמבר 2024

צב חשמלי

5 בספטמבר 2024

מחיר שיא: פחות מ-7 אג' לקוט"ש במכרז להקמת תחנת כוח סולארית בדימונה

25 באוגוסט 2024

רשות החשמל מפרסמת את דו"ח משק החשמל המסכם את שנת 2023 ומציג מגמות לשנת 2024

6 באוקטובר 2024

הגנת ציוד נגד התחשמלות – מחקר, הצעות ורעיונות

27 בספטמבר 2024

ישראל השתתפה בפעם הראשונה בכנס MEFED שהתקיים בסלונקי שביוון

11 בספטמבר 2024

חברת החשמל השלימה בהצלחה את השלב המוסדי במסגרת הרחבת 2 סדרות אג"ח צמודות מד...

11 בספטמבר 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום