רפורמת החשמל – למי הכי כדאי לעבור ברפורמת החשמל ?

רפורמת החשמל הגדולה: מהפכה שמחברת את כולנו לחשמל זול יותר

ברפורמת החשמל, כדאי לעבור לספק שמציע את התעריפים הנמוכים ביותר המותאמים להרגלי הצריכה שלכם. השוואת מחירים בין הספקים ובחירה במסלול שמתאים לזמני השימוש שלכם, יכולה לחסוך לכם מאות שקלים בשנה. כדאי לבדוק גם את ההטבות הנלוות שהחברות מציעות, כמו מסלולי "טריפל" ופתרונות חכמים לניהול צריכת החשמל.

לאחר חודשים של הכנות, הכריז השר אלי כהן על יציאתה לדרך של רפורמת החשמל ב-25 ביולי 2024. מדובר ברפורמה הגדולה ביותר במשק הישראלי מאז רפורמת הסלולר, והיא משנה את חוקי המשחק בתחום החשמל עבור כל אחד מאיתנו. לפי הרפורמה, כל צרכן בישראל יכול לבחור מאיזה ספק לרכוש את החשמל, וליהנות מהנחות משמעותיות בתעריפי החשמל – הנחות שנעות בין 5% ל-20%. המהלך הזה צפוי לחסוך לכל משק בית מאות ואף אלפי שקלים בשנה, בהתאם להצעות המספקים, לאופי השימוש ולשעות צריכת החשמל.

מה שהופך את הרפורמה הזו לכל כך חשובה הוא שהיא שמה סוף לתלות במונה חכם. בעבר, רק צרכנים שהתקינו מונה חכם בביתם יכלו לעבור לספק חשמל פרטי. המונה החכם איפשר לחברות למדוד את צריכת החשמל המדויקת בזמן אמת, וכך להציע הצעות מותאמות אישית ולחשב חשבונות מדויקים. אבל עם תחילת הרפורמה, הכניסה לשוק הפרטי פתוחה לכל אחד – גם אם עדיין יש לכם מונה רגיל בבית. כעת, כל משק בית בישראל יכול להתקשר עם אחת משמונת החברות המספקות חשמל באופן פרטי, אפילו אם מונה חכם טרם הותקן בביתו.

הרפורמה הזו פורצת דרך בכך שהיא מאפשרת תחרות חופשית יותר בשוק החשמל. תחרות היא תמיד דבר טוב, וכולנו ראינו מה קרה בשוק הסלולר והטלוויזיה הרב-ערוצית ברגע שנכנסו שחקנים חדשים למגרש. באותה מידה, התחרות הצפויה בתחום החשמל תוביל להוזלת העלויות. כל חברה תוכל להציע תעריפים מוזלים וחבילת הטבות מותאמות אישית. החברות יציעו מסלולים בהתאם למאפייני הצריכה העירוניים, השכונתיים, והפרטיים. יתרה מכך, המונים החכמים יאפשרו לחברות לנהל את משק החשמל הביתי באופן חכם יותר, מה שיוריד את חשבון החשמל של כולנו.

פרסום

רשות החשמל הגדירה תעריף גג לשירות, והחברות מתחרות ביניהן בהצעת מחירים אטרקטיביים שמותאמים לתחזיות הצריכה והביקוש. בנוסף, כל חברה תוכל להציע מסלולי "טריפל" בתחום החשמל – חבילות שירותים מלאות שכוללות הכל במקום אחד, בדומה למה שאנחנו מכירים מעולם הסלולר.

אז איך החברות החדשות מצליחות להציע תעריפים טובים יותר מאלו של חברת החשמל הוותיקה? הספקיות החדשות רוכשות את החשמל מחברה ממשלתית חדשה, שמתפקדת כמתווכת בין יצרני החשמל השונים (כולל חברת החשמל והיצרנים הפרטיים) לבין ספקי השירות. מנגנון המכירה מבוסס על ביקוש והיצע, דבר שמוביל להבדלי מחיר בין שעות היממה וממריץ את החברות להקטין את הצריכה בשעות השיא ולהציע הנחות משמעותיות בשעות השקטות יותר. כך, כל המערכת הופכת להיות יעילה יותר, והצרכן מרוויח.

בשלב הנוכחי של הרפורמה, חברת החשמל לא תורשה להציע הנחות, הטבות או מסלולים ללקוחות שלא יעברו לספקיות החדשות. בתחום ייצור החשמל, חברת החשמל אחראית כיום רק לכ-60% מהחשמל המיוצר בישראל, והמטרה היא להוריד את נתח השוק שלה ל-35% עד שנת 2026. ככל שיותקנו יותר מונים חכמים בבתים, נתח השוק של חברת החשמל בתחום מכירת החשמל צפוי לרדת עוד יותר. במילים אחרות, המונופול הוותיק מתחיל לאבד את אחיזתו, והתחרות החדשה היא זו שמובילה את השוק.

אז זהו, בדיוק כמו שקרה בשוק הסלולר והטלוויזיה הרב-ערוצית – הכניסה של שחקנים חדשים לזירה הפכה את החיים שלנו לזולים יותר. כן, כן, חשמל, הדבר הזה שכולנו חשבנו עליו רק כשקיבלנו את החשבון – עבר מהפכה. תחשבו על זה: במקום להיות תקועים עם ספק אחד שהכתיב לכם את התנאים, פתאום הייתה לכם אפשרות לבחור. חברות חדשות נכנסו למשחק והתחילו להציע תעריפים שמתחילים נמוך ונשארים נמוך. פתאום כל אחת מהן נלחמה עליכם, והכי טוב – אתם נהניתם מכל ההנחות וההטבות, ממש כמו אז כשכולם רצו לעבור לחברות הסלולר החדשות.

מהפכה, כבר אמרנו?

החברות ההצעות ומה שהכי כדאי

אלקטרה פאוור – סופר גז מתקשרת לצרכנים

סופרגז אנרגיה שינתה את שמה לאלקטרה פאוור. חברת אלקטרה פאוור החלה להציע לכלל הצרכנים וללקוחותיה בתחום הגז, להצטרף לשירות אספקת החשמל עם הנחות משתנות (לעומת התעריף של חברת החשמל שהוא קבוע בכל שעות היממה). קיימים שלושה מסלולים וניתן להצטרף לאחד מהם: מסלול POWER שמקנה הנחה קבועה על החשמל בכל שעות היום, מסלול הייטק שההנחה בו מתבטאת בשעות 23:00 בלילה ועד ל-17:00 אחר הצהריים ביום שלמחרת, מסלול לילה עם הנחה קבועה בכל ימות השבוע מהשעה 23:00 ועד לשעה 7:00 בבוקר שלמחרת.

ההצעות של חברת פזגז

אחת החברות הראשונות מבין החברות שרובנו מכירים שמפרסמת הצעות הצטרפות היא פזגז. החברה מקבוצת פז מוכרת לנו משירות אספקת גז. פזגז מציעה כמה מסלולים שמעניקים הטבות משתלמות לעומת תעריפי חברת החשמל לצרכנים פרטיים. מסלול הכולל הנחה של 7% או מסלול צבירה לאפליקציית yellow בגובה של 10% מתשלום צריכת החשמל בפועל (עד 50 ש"ח לחודש, 600 ש"ח לשנה). ישנו מסלול של הנחה כוללת בכל שעות היום או מסלול עם צבירה לאפליקציה.

פזגז מציעה הנחות גם ללקוחות עסקיים בהתאמה אישית בשיחה עם נציג, בהתאם לסוג העסק, שעות הפעילות, ואופן צריכת החשמל.

אמישראגז חשמל

חברת גז ואנרגיה נוספת שמצטרפת למהפכת החשמל ומציעה חשמל ביתי מוזל עם הנחה של 6.5% היא  חברת אמישראגז. בניגוד לחברות נוספות שמציעות מסלולים שונים והנחות המבוססות על ימים ושעות, אמישראגז חשמל מציעה מסלול אחד עם הנחה קבועה ללא התניות, כאשר ללקוחות הגז של החברה ניתנת הנחה של 7%.

סלקום אנרג'י- חשמל

סלקום אנרג'י חברה שהוקמה על ידי סלקום בשותפות עם חברת משק אנרגיה ומשווקת חשמל ביתי במגוון מסלולים של חשמל. סלקום חשמל מציעה ארבע חבילות חשמל: חבילת 'חוסכים קבוע' שמקנה הנחה קבועה על החשמל בכל שעות היממה, כל השבוע, חבילת 'עובדים מהבית שמקנה הנחה של 15% על החשמל בימים א'- ה' מהשעה 7:00 בבוקר ועד השעה 17:00, חבילת 'חיסכון למשפחה' הכוללת הנחה של 18% בכל ימות השבוע בין השעות 14:00-20:00 וחבילת 'חוסכים בלילה' שבה מוצעת הנחה בחשמל של 20% בימים א'- ה' מהשעה 23:00 ועד השעה 7:00 למחרת.

פרטנר חשמל- פרטנר פאוור (Partner Power)

קבוצת פרטנר, המוכרת לנו מתחום התקשורת (טלוויזיה, סלולר, אינטרנט וטריפל) התרחבה והחלה לשווק חבילות חשמל ללקוחות הפרטיים תחת המותג 'פרטנר פאוור'. כרגע החברה מציעה שלוש חבילות חשמל: מסלול 'הנחה קבועה כל היום', מסלול 'עובדים מהבית', ומסלול 'חיות לילה' , כאשר ההנחות נעות בין 5% ל- 20% (תלוי מסלול).

פרסום

הוט חשמל- הוט אנרג'י (HOT Energy)

גם חברת הוט השיקה את מותג החשמל שלה- HOT Energy ומציעה למצטרפים חדשים מגוון מסלולים הכוללים: הנחה קבועה, הנחה ביום והנחה בלילה, החל מ-5% הנחה ועד ל- 20%, כמובן, תלוי מסלול. מעבר לכך, קיימים גם מסלולים המיועדים ללקוחות שמנויים לטריפל של הוט או לבאנדל של NEXT, או לטריפל של הוט ולהוט מובייל (יחד). מסלולים אלה מעניקים ללקוחות הוט, הנחות קבועות על חשבון החשמל, בכל שעות היממה ובכל יום, החל מ- 6% הנחה ועד ל- 10% הנחה.

בזק חשמל- בזק energy (בזק אנרג'י)

חברת בזק, חברת התקשורת הוותיקה שמספקת שירותי אינטרנט וטלפון, הצטרפה למהפכת החשמל והשיקה את מותג החשמל שלה- בזק energy. לחברה שלושה מסלולי חשמל לבחירה- הנחה קבועה בחשבון החשמל, הנחה על החשמל בשעות היום והנחה על החשמל בשעות הלילה, החל מ- 7% הנחה ועד ל- 20% הנחה (תלוי חבילת חשמל).

סונול: מרשת תחנות דלק למשווקת חשמל

סונול מוכרת לנו מתחום תחנות הדלק והיא משווקת גז ביתי באמצעות חברת הבת סונול גז פלוס. בקרוב החברה תתחיל למכור גם חשמל לצרכנים. עדיין לא פורסמו מחירים ומה יהיו ההצעות, אך אפשר רק לדמיין את האפשרויות של מכירת חשמל שתכלול הטבות בתחנות דלק או בחנויות הנוחות של החברה.

אילו עוד חברות יתחרו על הכיס שלנו

כבר יותר מ-20 חברות קיבלו רישיון לספק חשמל לצרכנים פרטיים ועסקיים. בין החברות שמוכרות כמעט לכל אחד ואחת יתחרו חברות התקשורת, חברות מוכרות אחרות כמו שיכון ובינוי אספקת חשמל, וחברות פחות מוכרות לציבור הרחב ובהן OPC אנרגיה, תיקום תקשורת, דוראד אנרגיה, רפ"ק אנרגיה, אנרג'יקס – אנרגיות מתחדשות, חד-אסף מתכות, אפקון תחבורה חשמלית בע"מ, ואחרות.

לשאלות או הבהרות נוספות ניתן לפנות למחלקות לפניות ציבור ברשות החשמל, חברת נגה וחברת החשמל, לפי הקישורים הבאים:

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

הגנת ציוד נגד התחשמלות – מחקר, הצעות ורעיונות

27 בספטמבר 2024

החות'ים סימנו לישראל את המטרות האסטרטגיות שלהם – האם הפעם ניערך בזמן למנוע ...

9 בספטמבר 2024

רפורמת החשמל - למי הכי כדאי לעבור ברפורמת החשמל ?

18 באוגוסט 2024

הסבר מקיף על ההבדל בן מונה חשמל רגיל למונה חשמל חכם.

18 באוגוסט 2024

חשמל זמין, ללא גנרטורים בשעת חירום

31 ביולי 2024

אנרגיה לתקומה – הקמת מערכות אנרגיה סולרית בחבל תקומה לטובת עצמאות אנרגטית: ...

27 ביוני 2024

הגנת ציוד נגד התחשמלות – מחקר, הצעות ורעיונות

27 בספטמבר 2024

החות'ים סימנו לישראל את המטרות האסטרטגיות שלהם – האם הפעם ניערך בזמן למנוע ...

9 בספטמבר 2024

רפורמת החשמל - למי הכי כדאי לעבור ברפורמת החשמל ?

18 באוגוסט 2024

הסבר מקיף על ההבדל בן מונה חשמל רגיל למונה חשמל חכם.

18 באוגוסט 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום