הפעם נעסוק בציוד העזר לגנרטור.
ידוע לנו שהגנרטור מורכב ממנוע, מחולל ולוח הפעלה שכולל בקר מסוג כזה או אחר כפי שסקרנו באחד המאמרים האחרונים.
הפעם ניכנס קצת לתוך לוח החשמל ומה אנו מצפים למצוא שם מלבד הבקר.
כמובן, שנמצא שם מאמת"ים/נתיכים, ממסרים ועוד ציוד מיתוג. בנוסף, נמצא ציוד ייחודי לגנרטור כגון:
בגנרטורים המיועדים לגיבוי אחד האביזרים המחוייבים הינו מטען מצברים. מכיוון שבלוח קיים בקר שתמיד צורך זרם, הרי שגם אם הגנרטור לא עובד עדיין ישנה צריכה מסויימת מהמצברים, ולכן אנו חייבים מטען מצברים בלוח ההפעלה או על-ידו. המטען צריך להיות אוטומטי, ז"א כאשר הוא "מרגיש" שהמצבר טעון, הוא עובר למצב טעינת זליגה, הווה אומר שומר על זרם טעינה של כחצי אמפר.
במידה וזרם הטעינה גבוה יותר לאורך זמן, אנו נגרום להתייבשות המצבר ולקורוזיה במגעים, דבר שמקצר את אורך חיי המצבר, ועלול במצבים מסויימים לגרום לפיצוץ המצבר בזמן התנעת הגנרטור.
ציוד נוסף שיימצא, במיוחד בגנרטורים גדולים או כאלה המותקנים במקומות קרים במיוחד הינו גוף חימום לנוזל הקירור.
מאחר ואנו עוסקים במנועי דיזל, הרי שאלו "אוהבים" להתניע בטמפרטורה יחסית גבוה. ולכן, אנו נמצא גוף חימום שמורכב במנוע או לצידו ודרכו עובר נוזל הקירור. גוף החימום מכווון לעבוד בין 35-40 מעלות צלזיוס, והשליטה אמצעות טרמוסטט חיצוני או פנימי או דרך בקר הגנרטור.
קובי הימן
סינוס החשמל בע"מ
0547703835